شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵

به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی؛

هشتمین ویژه ‌برنامه ملی محفل قرآنی «ربیع‌ القرآن» برگزار شد

ربیع القرآن

همزمان با هشتمین روز از ماه مبارک رمضان، هشتمین ویژه‌برنامه ملی محفل قرآنی «ربیع القرآن» با حضور حامد ولیزاده، از قاریان برجسته بین‌المللی آذربایجان غربی در پلتفرم اسکای روم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی، همزمان با هشتمین روز ماه مبارک رمضان، هشتمین نشست ویژه‌برنامه محفل انس با قرآن کریم «ربیع القرآن» چهارشنبه ۱ اردیبهشت ماه، با حضور محمد هادی ربیعی، مجری-کارشناس صدا و سیما، جمعی از مسئولین و کتابداران کشور، از طریق ارتباط تصویری با حامد ولیزاده، قاری بین‌المللی در فضای اسکای روم برگزار شد.

در ابتدا، محمد هادی ربیعی، مجری برنامه با ارائه توضیحاتی در مورد نقش ارتباطات در جهان کنونی، گفت: جهان ما شامل جهان بیرونی و درونی است و با ارتباطات بر جهان تأثیر می‌گذاریم که این تأثیر می‌تواند آگاهانه یا ناآگاهانه باشد.

ربیعی اظهار داشت: با به کارگیری صحیح اصول ارتباطات، می‌توانیم انقلابی در ارتباطات ایجاد کنیم؛ باید بدانیم چه حرفی را به چه کسی، چه زمانی، چگونه و در کجا می‌گوییم. برای رستگاری داشتن ارتباطات صحیح با افراد ضروری است.

در ادامه، آیات ۵۸ تا ۶۷ سوره فرقان توسط حامد ولیزاده، قاری بین‌المللی قرآن کریم قرائت و تفسیر شد.

در پایان این محفل با طرح سؤال «در کدام یک از آیات جزء هشتم، خدای مهربان به موضوع ایتام اشاره کرده است؟» مسابقه‌ای چهارگزینه‌ای برگزار شد، که علاقه‌مندان تا ۲۴ ساعت پس از پایان برنامه می‌توانند با ارسال پاسخ صحیح به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۵۰۱۸ در این مسابقه شرکت کنند. 

گفتنی است، محفل انس با قرآن کریم «ربیع القرآن» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی در خانه و خانواده و  شامل تلاوت مجلسی قرآن کریم به همراه تفسیر کوتاه با مشارکت ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها با حضور قاریان ممتاز کشور به صورت مجازی در پلتفرم اسکای روم برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند در ماه مبارک رمضان همه روزه ساعت ۱۸ از طریق نشانی ‌https://www.skyroom.online/ch/tehranpl.ir/quran در این محفل قرآنی شرکت کنند. این ویژه‌برنامه که با محوریت اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان تهران برگزار می‌شود به صورت زنده نیز از صفحه اینستاگرام این اداره‌کل به نشانی Instagram.com/tehranplir پخش می شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 11 =